Ο ποιητής και ζωγράφος Κυριάκος Κάσσης γεννήθηκε στη Μάνη. Από νήπιο ζωγράφιζε στις πέτρες και έγραφε λαϊκά στιχουργήματα. Ανήκοντας σε παμπάλαιη οικογένεια του χώρου, από 16 χρόνων κωδικοποίησε το πολιτιστικό φάσμα από ατόφιες μνήμες πολλών χιλιάδων ετών Ελληνισμού.
Ένας από τους λίγους ακομμάτιστους βασικούς δημιουργούς του φοιτητικού κινήματος 1964-1974. Από το 1968 εξέδωσε πολλά βιβλία, χιλιάδες σχέδια και ελαιογραφίες μεγάλων διαστάσεων από την ιστορία του Ελληνισμού και δεκάδες ογκώδεις τόμους πάνω σε ό,τι βαθύ και αληθινό κράτησε στη μνήμη του ο Ελληνισμός (Ποίηση, Ιστορία, Λαογραφία, Λαϊκή Λογογραφία, Τέχνη κ.λπ.).
Επίσης έγραψε άρθρα σε εφημερίδες και περιοδικά και έδωσε διαλέξεις και συνεντεύξεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Αυστραλία, Ινδία κλπ.) για Ιστορικά, πολιτιστικά και λογοτεχνικά θέματα. Από το 1975 ίδρυσε το Αρχείο Λαϊκών Εικονογραφιών Αναγνωσμάτων Σημειολογίας (ΑΑ.Ε ΑΣ.) με 100.000 έντυπα, του προσωπικού του αρχείου, μέσα από το οποίο χαράχτηκαν καινούργιοι δρόμοι, προσανατολισμοί και προοπτικές στην νεοελληνική λογοτεχνία, τέχνη και έρευνα. Από το 2007 ίδρυσε το "Κέντρο Μελετών: Αναγέννηση Παραδοσιακής Ελληνικής Λαϊκής Λογοτεχνίας-Αυτογνωσίας" (Α.Π.ΕΛΛΑ.).
Τέλος, δημιούργησε ή συνέβαλε καθοριστικά στη δημιουργία πολλών πολιτιστικών κινηματογραφικών ντοκυμανταίρ και δύο δίσκων με τραγούδια. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Έργα του:
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ: ΤΟ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΟ
Η κατάσταση στην Λακωνία κατά την ταραγμένη περίοδο 1940-49 και το ιστορικό περίγραμμα
Το θέμα του χειρόγραφου, ο συντάκτης και η δημοσιοποίησή του
Η όψη, η γλώσσα, η στίξη, το ύφος, το περιεχόμενο στο χειρόγραφο
Η ιστορική αξία του χειρογράφου σαν μαρτυρία
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ